NWoBHM wrote:
no worries!!
Thanks
russian: Сначала пару слов на русском, чтобы остальным было понятно...
С Тимом я познакомился через наш форум два месяца назад. За это время успели немного пообщаться (несмотря на мой ужасный английский-онлайн_переводческий
) через email и личку. Как ни странно, но меня за время практики общения с иностранцами больше всего понимают англичане или американцы
В чём феномен, не знаю.
Тим, мало того, что британец, так еще и профессиональный музыкант с большим опытом (здесь можно скачать и прослушать записи его группы
Cynic viewtopic.php?f=104&t=4339 ).
Поскольку о киевской группе
Black Angels сложилось здесь, и вообще в Интернете неодназначное мнение, грех было не воспользоваться моментом и опросить на этот счёт человека, хорошо разбирающегося в хэви-мэтале 80-х и в музыке, в частности, и что самое главное - англичанином.
Основная моя цель была, выяснить, насколько силён акцент у Алекса (кто не понял еще, это вокалист и фронтмэн группы Black Angels, сам сочиняющий музыку, лирику, и...многое другое. Подробности он нам сам расскажет, если захочет).
В вокальных способностях Алекса я не сомневался, как и не сомневался никогда в его умении сочинять и записывать великолепные композиции и альбомы.
Как бы между прочим вопрос - много ли вы знаете музыкантов из бывшего СССР, которые исполняют традиционный heavy metal на языке оригинала (т.е. английском), при этом сами пишут очень вменяемую лирику и музыку, которая является традиционнной, да, в тоже время совершенно оригинальной?
Мне группа до сих пор то нравится, то нет. Нравится своим неудержимым рвением творить незаурядную музыку и не киснуть, не сидеть на месте, не повторяться, а постоянно совершенствоваться, несмотря на очень частые смены состава.
На данный момент коллектив записывает свой третий полноформатный альбом. Не сомневаюсь, что по качеству материала он будет лучше двух предыдущих, и еще очень верю, что ребята все же найдут возможность записать его в хорошей студии, с хорошим звукотехником и издать-таки альбом на нормальном лэйбле, а не самостоятельно, как это было раньше. От чего очень страдало качество звука...
В общем, мне этот коллектив очень мил и приятен, Алекс умничка и нехилая такая творческая личность, обаятельнейший человек и музыкант. Но вот такая мелочь, как вокал, даже не сам вокал, а манера пения, лично меня малость смущает...
Ну никак не привычкну, и всё тут
Теперь слушаем, вернее, читаем Тима, которому я отправил на email в формате mp3 второй альбом группы "Welcome to the Black" (важно отметить - первичную версию, не рамастированную)
NWoBHM wrote:
Hi Andrey,
Thanks mate - I received all of the 6 tracks, and really enjoyed listening to the music - these boys sound great mate, and I actually listened to all the tracks, liked all of them, which is rare, I usually dont like what I am hearing and fast forward - but not on this album.
Overall thoughts - great songs, great singer (even although you can hear the Euopean emphasis on words, like "master of ze night", I think it works well - reminded me first of Ronnie James Dio, (RIP), but then I changed my mind to Klaus Mein of the Scorpions. Funny I listened to Hole in the Sky first, and I thought Ronnie, and Rainbow, then changed to Klaus and Scorpions. Guitar player - with the singer this bloke is the star of the band - very competent solos through out the tracks, (although great key boards on Hole in the Sky), again reminded me of Matthias Jabbs of the Scorpions, especially the solo on Dangerous Toys - and yet the intro to Master of the Night reminds me of Van Halen and Little Dreamer. I liked the keyboard parts, and backing vocal which add a lot of atmoshpere to the album - great work.
My only regret with the album is the level of drums in the mix - I could not pick out the bass drum, toms, hi hat and cymbals very well - so as the tracks are storming ahead, I could only hear the snare, like a lonely metronome keeping time, with no bass drum driving the band. But having said that I know all too well how hard it is to record on a budget, where sometimes you dont have the money for more tracks and mics for the drums, so you compromise. Overall, the production of the album is good, a bigger studio, more tracks and it would be kick ass. I didnt hear too well what the bassist was doing as well -now this could be because I am nearly Fifty, and have played drums in rock bands all my life - so my ears are not very sensitive these days.
I hope this helps, I know you felt my opinion was important, (I am not so sure it is - but hey), and I think these guys have done some great work - I wish em well and good luck - Tell them to keep rockin!! Its bloody frustrating at times, but what else is there to do??
Best wishes,
Tim
NWoBHM wrote:
Hi Andrey,
Got another 4 tracks after the first six, so ten in all so far.
More great stuff, thought The Bitch reminded me a bit of Saxon with the guitar rift, and Womens Fate opener sounded like Ruch Force Ten.
Brilliant work mate - how old are these guys, are they on their way to fame, or like us, playing their arses off and watching other crap acts make it??
Best wishes,
Tim
Scatterbrain wrote:
Thanx!!!
It was very pleasant to read.
I hope you do not overpraise guys and say everything frankly.
In terms of composition - vocalist Alex my friend, he was a little more than 30 years, other participants a little over 20. Only the drummer of your age, and then, in the album, he almost did not participate, because it, in fact, not a studio recording, but made using a computer...
http://metal-archives.com/band.php?id=129994 Here the information about the group. On MySpace you can listen to new songs and live performance of the team
NWoBHM wrote:
Hi Andrey,
No did not over praise - it was praise where praise was due! They have some
great songs, well structured, well played - now you mention the drums was a
computer recording it makes more sense, as the drums were so low in the mix.
If these guys got into a big studio, with a good engineer and cranked the
volume up - they would produce a great album - which would stand head and
shoulders above the shit metal music of today. I look at the bands playing
Wacken and all the other big festivals, and it all sounds the same shit flat
out music, fuckin stupid growling, everyone with tattoos and leather, they
all look the same, fuckin stupid gravity blast beats, (wtf is that all
about) on the drums..........trouble is the kids thing it is sick, brutal,
and all the other crap sayings for music these days - I personally think it
is shite.......so I am rewarded by hearing a band which is making its own
way and writing good thoughtful pieces - definitely didn't over praise!!!
When the Suburban Crisis album arrives please share it with
them............I would be interested to hear what they think of us!!
Keep rockin!!
Tim